Typ tekstu: Książka
Tytuł: Przekształcenia własnościowe przedsiębiorstw w Polsce
Rok: 2002
cen urzędowych ok. 90 przychodów z przewozów pasażerskich i ok. 40 przychodów z przewozów towarowych. Po drugie, istotnym elementem wyniku finansowego PKP są różnego rodzaju dotacje, jakie uzyskuje to przedsiębiorstwo ze strony Skarbu Państwa, a także dotacje z programów pomocowych. Mówiąc zatem o zysku (stracie) netto, rozumiemy tu różnicę między przychodami bez dotacji a kosztami własnymi, powiększoną o dotacje i pomniejszoną o podatkowe obciążenia wyniku finansowego.
We wszystkich rozwiniętych krajach europejskich dotacja państwa do pasażerskich przewozów kolejowych jest rzeczą naturalną. W czasach realnego socjalizmu w Polsce problem był rozwiązywany głównie poprzez dotację ukrytą - nadzwyczaj rentowne, bazujące na cenie monopolistycznej przewozy towarowe
cen urzędowych ok. 90&lt;symbol desc="per cent"&gt; przychodów z przewozów pasażerskich i ok. 40&lt;symbol desc="per cent"&gt; przychodów z przewozów towarowych. Po drugie, istotnym elementem wyniku finansowego PKP są różnego rodzaju dotacje, jakie uzyskuje to przedsiębiorstwo ze strony Skarbu Państwa, a także dotacje z programów pomocowych. Mówiąc zatem o zysku (stracie) netto, rozumiemy tu różnicę między przychodami bez dotacji a kosztami własnymi, powiększoną o dotacje i pomniejszoną o podatkowe obciążenia wyniku finansowego.<br>We wszystkich rozwiniętych krajach europejskich dotacja państwa do pasażerskich przewozów kolejowych jest rzeczą naturalną. W czasach realnego socjalizmu w Polsce problem był rozwiązywany głównie poprzez dotację ukrytą - nadzwyczaj rentowne, bazujące na cenie monopolistycznej przewozy towarowe
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego