Typ tekstu: Książka
Tytuł: Najprostszą drogą. Rozmowy z artystami
Rok: 1998
historii Akademii ujawniały się dwa różne sposoby myślenia o warsztacie graficznym. W jednym z nich sekrety warsztatu były wartością samą w sobie, a dostęp do nich niełatwy. Trzeba było przejść przez kolejne zadania, każde w innej technice - w oparciu o prace studyjne. W dodatku potrzeba było specjalnych zachodów, aby na przykład dowiedzieć się, co adiunkt Stanisław Rzepa - znakomity spec od wklęsłodruku - wyjął z kieszeni fartucha, by kilkoma ruchami wprawnej ręki przygotować na gorącej blasze tak zwany miękki werniks. Zupełnie inaczej myśleli o warsztacie graficznym następcy adiunkta Rzepy i profesora Jurkiewicza - Gardowski czy Wejman. Traktowali go jako immanentną część procesu twórczego. Doświadczając
historii Akademii ujawniały się dwa różne sposoby myślenia o warsztacie graficznym. W jednym z nich sekrety warsztatu były wartością samą w sobie, a dostęp do nich niełatwy. Trzeba było przejść przez kolejne zadania, każde w innej technice - w oparciu o prace studyjne. W dodatku potrzeba było specjalnych zachodów, aby na przykład dowiedzieć się, co adiunkt Stanisław Rzepa - znakomity spec od wklęsłodruku - wyjął z kieszeni fartucha, by kilkoma ruchami wprawnej ręki przygotować na gorącej blasze tak zwany miękki werniks. Zupełnie inaczej myśleli o warsztacie graficznym następcy adiunkta Rzepy i profesora Jurkiewicza - Gardowski czy Wejman. Traktowali go jako immanentną część procesu twórczego. Doświadczając
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego