Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
rzeczywistości jako 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'
nie uważają oni za grzech pychy twierdzenia, iż są równi Buddzie Śakyamuniemu . Następuje pełna odwracalność w 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'

- 'jaźń jednostkowa' jest 'buddą' a 'buddą' jest 'jaźnią jednostkową'.
Nie zmienia to faktu, iż różnica mimo to cały czas jest zachowana.
W tym sensie to, co relatywne, i to, co absolutne, jest ze sobą
nierozdzielnie związane. Zdaniem Nishidy najlepiej wyraża to buddyjska
nauka, iż "dlatego, że istnieje 'budda', istnieją 'istoty czujące'; dlatego, że
istnieją 'istoty czujące', istnieje 'budda' ". Według Nishidy dotarcie 'jaźni
jednostkowej' do 'nicości absolutnej' nie oznacza unicestwienia jej indywidualnych cech - zgodnie z 'logiką paradoksu' 'jaźń
rzeczywistości jako 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' <br>nie uważają oni za grzech pychy twierdzenia, iż są równi Buddzie Śakyamuniemu . Następuje pełna odwracalność w 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'<br>&lt;page nr=299&gt;<br>- 'jaźń jednostkowa' jest 'buddą' a 'buddą' jest 'jaźnią jednostkową'. <br>Nie zmienia to faktu, iż różnica mimo to cały czas jest zachowana. <br>W tym sensie to, co relatywne, i to, co absolutne, jest ze sobą <br>nierozdzielnie związane. Zdaniem Nishidy najlepiej wyraża to buddyjska <br>nauka, iż "dlatego, że istnieje 'budda', istnieją 'istoty czujące'; dlatego, że <br>istnieją 'istoty czujące', istnieje 'budda' ". Według Nishidy dotarcie 'jaźni <br>jednostkowej' do 'nicości absolutnej' nie oznacza unicestwienia jej indywidualnych cech - zgodnie z 'logiką paradoksu' 'jaźń
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego