rzeczywistości jako 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' <br>nie uważają oni za grzech pychy twierdzenia, iż są równi Buddzie Śakyamuniemu . Następuje pełna odwracalność w 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'<br><page nr=299><br>- 'jaźń jednostkowa' jest 'buddą' a 'buddą' jest 'jaźnią jednostkową'. <br>Nie zmienia to faktu, iż różnica mimo to cały czas jest zachowana. <br>W tym sensie to, co relatywne, i to, co absolutne, jest ze sobą <br>nierozdzielnie związane. Zdaniem Nishidy najlepiej wyraża to buddyjska <br>nauka, iż "dlatego, że istnieje 'budda', istnieją 'istoty czujące'; dlatego, że <br>istnieją 'istoty czujące', istnieje 'budda' ". Według Nishidy dotarcie 'jaźni <br>jednostkowej' do 'nicości absolutnej' nie oznacza unicestwienia jej indywidualnych cech - zgodnie z 'logiką paradoksu' 'jaźń