Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 47
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
Należało wiedzieć coraz więcej o coraz mniejszych obszarach rzeczywistości. Docelowo prowadzi to - jak zauważył dawno ktoś przytomny - do tego, by wiedzieć wszystko o niczym. Ówcześni promotorzy i uczestnicy takich metod do dziś edukują studentów, a ci uczniów. Tymczasem nauka obecnie, bodaj bardziej niż kiedykolwiek, ukazuje świat jako jedność i dalsze rozkawałkowywanie wiedzy o nim oraz dyskryminowanie w nauczaniu pewnych dziedzin ze względu na XIX-wieczne kryteria naukowości prowadzi do wypaczenia obrazu świata w oczach uczniów. Pamięciowe opanowywanie niezliczonych szczegółów nie tylko nie ułatwia, ale ewidentnie utrudnia zrozumienie otaczającej ucznia rzeczywistości. Dalsze ignorowanie potrzeby edukacji w zakresie wiedzy obywatelskiej i społecznej może
Należało wiedzieć coraz więcej o coraz mniejszych obszarach rzeczywistości. Docelowo prowadzi to - jak zauważył dawno ktoś przytomny - do tego, by wiedzieć wszystko o niczym. Ówcześni promotorzy i uczestnicy takich metod do dziś edukują studentów, a ci uczniów. Tymczasem nauka obecnie, bodaj bardziej niż kiedykolwiek, ukazuje świat jako jedność i dalsze rozkawałkowywanie wiedzy o nim oraz dyskryminowanie w nauczaniu pewnych dziedzin ze względu na XIX-wieczne kryteria naukowości prowadzi do wypaczenia obrazu świata w oczach uczniów. Pamięciowe opanowywanie niezliczonych szczegółów nie tylko nie ułatwia, ale ewidentnie utrudnia zrozumienie otaczającej ucznia rzeczywistości. Dalsze ignorowanie potrzeby edukacji w zakresie wiedzy obywatelskiej i społecznej może
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego