Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
z III części Dziadów. Sytuacja analogiczna, ale Mickiewicz ustawił Konrada w miejscu wybranym przeciwstawnie, w celi symbolizującej przestrzeń najmocniej zamkniętą. Uwięzienie ciała w pudle czterech ścian, odejście od materialnych realiów otoczenia sprzyja wewnętrznemu skupieniu, uwolnieniu wyobraźni.
Byron w Manfredzie tworzył teatr: angażował wszelkie dostępne środki, by stworzyć dla widza złudzenie roztaczającej się wokół bohatera przestrzeni nieskończonej, jego w nią wtopienia, symbiozy, coraz głębszego przenikania się światów. Kończące dramat samobójstwo było także elementem owego przenikania człowieka ku ogromowi wszechświata. Manfred we wszystkich scenach dramatu stoi pośród najdalej na ziemi osiągalnej przestrzeni, jest to tło jedyne dla jego wewnętrznych przeżyć.
W Dziadach próba
z III części Dziadów. Sytuacja analogiczna, ale Mickiewicz ustawił Konrada w miejscu wybranym przeciwstawnie, w celi symbolizującej przestrzeń najmocniej zamkniętą. Uwięzienie ciała w pudle czterech ścian, odejście od materialnych realiów otoczenia sprzyja wewnętrznemu skupieniu, uwolnieniu wyobraźni.<br>Byron w Manfredzie tworzył teatr: angażował wszelkie dostępne środki, by stworzyć dla widza złudzenie roztaczającej się wokół bohatera przestrzeni nieskończonej, jego w nią wtopienia, symbiozy, coraz głębszego przenikania się światów. Kończące dramat samobójstwo było także elementem owego przenikania człowieka ku ogromowi wszechświata. Manfred we wszystkich scenach dramatu stoi pośród najdalej na ziemi osiągalnej przestrzeni, jest to tło jedyne dla jego wewnętrznych przeżyć.<br>W Dziadach próba
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego