Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Mówią wieki
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1995
króla Olafa Skottkonunga, syna Eryka Segersäll (ok. 995-1022). To właśnie Olafa można uznać za pierwszego chrześcijańskiego władcę Szwecji; na jego monetach bitych w mennicy w Sigtunie widnieje znak krzyża. W żadnym jednak wypadku nie można utożsamiać chrztu Olafa z chrystianizacją kraju. W jego czasach bowiem coraz wyraźniej zaczyna się rysować podział Szwecji. Akcje misyjne kierowały się przede wszystkim do Gätalandii i tam znajdowały życzliwe przyjęcie i poparcie władcy, natomiast konserwatywny Swealand nadal stanowił bastion pogaństwa. Olaf Skottkonung musiał nie tylko zrezygnować ze swych planów zburzenia pogańskiej świątyni w (Starej) Uppsali, ale prawdopodobnie został zmuszony do zawarcia jakiegoś układu z możnymi
króla Olafa Skottkonunga, syna Eryka Segersäll (ok. 995-1022). To właśnie Olafa można uznać za pierwszego chrześcijańskiego władcę Szwecji; na jego monetach bitych w mennicy w Sigtunie widnieje znak krzyża. W żadnym jednak wypadku nie można utożsamiać chrztu Olafa z chrystianizacją kraju. W jego czasach bowiem coraz wyraźniej zaczyna się rysować podział Szwecji. Akcje misyjne kierowały się przede wszystkim do Gätalandii i tam znajdowały życzliwe przyjęcie i poparcie władcy, natomiast konserwatywny Swealand nadal stanowił bastion pogaństwa. Olaf Skottkonung musiał nie tylko zrezygnować ze swych planów zburzenia pogańskiej świątyni w (Starej) Uppsali, ale prawdopodobnie został zmuszony do zawarcia jakiegoś układu z możnymi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego