Typ tekstu: Książka
Autor: Dymna Anna, Baniewicz Elżbieta
Tytuł: Ona to ja
Rok: 1997
Grzegorzewskiego, Melanię Barską w Trędowatej aż po późniejszą Marysię Wilczurównę w nakręconym także przez Jerzego Hoffmana Znachorze - prawidłowość tę potwierdzają.
Na szczęście nie w jednakowym stopniu. O ile Anna w na poły pantomimicznej Warszawiance miała poruszać się krokiem lekkiej sarenki i z wdziękiem przyjmować romantyczne pozy, to Ania w Wiśniowym sadzie, jednym z najwspanialszych przedstawień Jerzego Jarockiego i Starego Teatru - była już postacią bardziej skomplikowaną. Córka Raniewskiej w ujęciu Dymnej to dojrzewająca siedemnastoletnia dziewczyna zadurzona w Pietii pierwszym porywem serca. Rozumiejąca więcej niż jej bliskim, traktującym ją jak dziecko (tak zresztą ta postać była przeważnie grana), się wydawało. Zarówno dramat matki
Grzegorzewskiego, Melanię Barską w Trędowatej aż po późniejszą Marysię Wilczurównę w nakręconym także przez Jerzego Hoffmana Znachorze - prawidłowość tę potwierdzają.<br>Na szczęście nie w jednakowym stopniu. O ile Anna w na poły pantomimicznej Warszawiance miała poruszać się krokiem lekkiej sarenki i z wdziękiem przyjmować romantyczne pozy, to Ania w Wiśniowym sadzie, jednym z najwspanialszych przedstawień Jerzego Jarockiego i Starego Teatru - była już postacią bardziej skomplikowaną. Córka Raniewskiej w ujęciu Dymnej to dojrzewająca siedemnastoletnia dziewczyna zadurzona w Pietii pierwszym porywem serca. Rozumiejąca więcej niż jej bliskim, traktującym ją jak dziecko (tak zresztą ta postać była przeważnie grana), się wydawało. Zarówno dramat matki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego