Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
do łask rampę oświetlającą aktorów od dołu i zbudowano wysoką budkę suflerską, dla której trzeba było wyciąć specjalny otwór w podłodze; oczywiście przedscenie zmieniło się w no-mans land, w ugór sceniczny. Niemcy usunęli rampę i tylko na jednym przedstawieniu zachowali budkę suflera, wstydliwie przyczajoną przy ziemi. W przedstawieniu włoskim schowek dla suflera przybrał się w ozdobny baldachim, a jednolita pokrywa rampy rozbiła się na rząd lampek, lecz stało się to z natchnień stylizacyjnych: miało

naśladować teatr dziewiętnastowieczny z epoki oświetlenia gazowego czy jeszcze olejnego. Na przedstawieniach irlandzkich budka i rampa znowu znikły. Polacy i Grecy wyszli pierwsi na przedscenie, które
do łask rampę oświetlającą aktorów od dołu i zbudowano wysoką budkę suflerską, dla której trzeba było wyciąć specjalny otwór w podłodze; oczywiście przedscenie zmieniło się w &lt;orig&gt;no-mans&lt;/&gt; land, w ugór sceniczny. Niemcy usunęli rampę i tylko na jednym przedstawieniu zachowali budkę suflera, wstydliwie przyczajoną przy ziemi. W przedstawieniu włoskim schowek dla suflera przybrał się w ozdobny baldachim, a jednolita pokrywa rampy rozbiła się na rząd lampek, lecz stało się to z natchnień stylizacyjnych: miało<br><br>&lt;page nr=51&gt; naśladować teatr dziewiętnastowieczny z epoki oświetlenia gazowego czy jeszcze olejnego. Na przedstawieniach irlandzkich budka i rampa znowu znikły. Polacy i Grecy wyszli pierwsi na przedscenie, które
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego