Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
zob.
rozdział II). Chór nie oddziałuje wolumenem brzmienia (rzadko pojawia się, dominujące
w Missa Pontificalis, divisi głosów), lecz urozmaiceniem fakturalnym. W przeciwieństwie
jednak do Mszy Pontyfikalnej, której faktura chóralna jest z założenia permanentnie
różnicowana, w Requiem w poszczególnych strukturach formalnych ­ podobnie jak
w kantacie ­ dominuje przeważnie określony typ faktury.
Klimat skupienia, modlitewnej prostoty ­ charakteryzujący Requiem ­ buduje
w sposób szczególny typ faktury i zarazem narracji z korespondencją motywiczną
(wyjątkowo imitacją), występującą przeważnie w fazie inicjalnej niektórych struktur
mikroformalnych głównie o obsadzie solowej, utrzymanych zwłaszcza w umiarkowanych
i wolnych tempach, i ściszonej dynamice, wyjątkowo natomiast budujący całe części
­ Kyrie i Benedictus. Część Kyrie
zob. <br>rozdział II). Chór nie oddziałuje wolumenem brzmienia (rzadko pojawia się, dominujące <br>w Missa Pontificalis, divisi głosów), lecz urozmaiceniem fakturalnym. W przeciwieństwie <br>jednak do Mszy Pontyfikalnej, której faktura chóralna jest z założenia permanentnie <br>różnicowana, w Requiem w poszczególnych strukturach formalnych ­ podobnie jak <br>w kantacie ­ dominuje przeważnie określony typ faktury.<br> Klimat skupienia, modlitewnej prostoty ­ charakteryzujący Requiem ­ buduje <br>w sposób szczególny typ faktury i zarazem narracji z korespondencją motywiczną <br>(wyjątkowo imitacją), występującą przeważnie w fazie inicjalnej niektórych struktur <br>mikroformalnych głównie o obsadzie solowej, utrzymanych zwłaszcza w umiarkowanych <br>i wolnych tempach, i ściszonej dynamice, wyjątkowo natomiast budujący całe części <br>­ Kyrie i Benedictus. Część Kyrie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego