Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Łukasz
Tytuł: strona o żeglarstwie
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
to deklinacja i dewiacja razem.
cp = d + d

Kurs rzeczywisty - KR

Jest to kąt zawarty pomiędzy północą geograficzną, a osią jachtu. Otrzymujemy go dodając do kursu magnetycznego deklinację albo dodając do kursu kompasowego całkowitą poprawkę.
KR = KM + d
KR = KK + cp

Poprawka na wiatr (dryf) - pw

Wiatr (o ile występuje) "spycha" nasz jacht z obranego kursu. To doskonale znane żeglarzom zjawisko nazywamy dryfem. Poprawka na wiatr to kąt pomiędzy osią jachtu a kierunkiem, w jakim jacht się porusza po wodzie. Przytoczę bardziej obrazową definicję: poprawka na wiatr to kąt pomiędzy osią jachtu a jego kilwaterem (najprostszym sposobem na obliczenie poprawki na
to deklinacja i dewiacja razem. <br>cp = d + d<br><br>Kurs rzeczywisty - KR<br><br>Jest to kąt zawarty pomiędzy północą geograficzną, a osią jachtu. Otrzymujemy go dodając do kursu magnetycznego deklinację albo dodając do kursu kompasowego całkowitą poprawkę. <br>KR = KM + d<br>KR = KK + cp<br><br>Poprawka na wiatr (dryf) - pw<br><br>Wiatr (o ile występuje) "spycha" nasz jacht z obranego kursu. To doskonale znane żeglarzom zjawisko nazywamy dryfem. Poprawka na wiatr to kąt pomiędzy osią jachtu a kierunkiem, w jakim jacht się porusza po wodzie. Przytoczę bardziej obrazową definicję: poprawka na wiatr to kąt pomiędzy osią jachtu a jego kilwaterem (najprostszym sposobem na obliczenie poprawki na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego