Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 01.30 (5)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
kilka lub kilkanaście sal, a liczba ekranów jest kartą przetargową w rozmowach z dystrybutorami. Połowa wpływów pochodzi ze sprzedaży czasu reklamowego i dzierżawy lokali restauratorom. Z pewnością multipleksy nie stanowią jednak konkurencji dla kin, które mają swoją wierną publiczność przychodzącą na filmy niekomercyjne. Wręcz przeciwnie, przyczyniły się do podniesienia ich standardu, gdyż właściciele, chcąc się utrzymać na rynku, przeprowadzają remonty, inwestują w sprzęt projekcyjny, nowoczesną aparaturę nagłaśniającą.
Kiedy w 1998 r. w Poznaniu spółka Multikino (utworzona przez amerykańską firmę United Cinemas International oraz polskie przedsiębiorstwo dystrybucyjne ITI Poland) wybudowała pierwszy w kraju multipleks odpowiadający zachodnim standardom, niczym grzyby po deszczu zaczęli
kilka lub kilkanaście sal, a liczba ekranów jest kartą przetargową w rozmowach z dystrybutorami. Połowa wpływów pochodzi ze sprzedaży czasu reklamowego i dzierżawy lokali restauratorom. Z pewnością multipleksy nie stanowią jednak konkurencji dla kin, które mają swoją wierną publiczność przychodzącą na filmy niekomercyjne. Wręcz przeciwnie, przyczyniły się do podniesienia ich standardu, gdyż właściciele, chcąc się utrzymać na rynku, przeprowadzają remonty, inwestują w sprzęt projekcyjny, nowoczesną aparaturę nagłaśniającą.<br>Kiedy w 1998 r. w Poznaniu spółka Multikino (utworzona przez amerykańską firmę United Cinemas International oraz polskie przedsiębiorstwo dystrybucyjne ITI Poland) wybudowała pierwszy w kraju multipleks odpowiadający zachodnim standardom, niczym grzyby po deszczu zaczęli
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego