Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
stylu czy języka; na jego osobliwości, twierdził, należy patrzeć historycznie jako na właściwość epoki i trybut na jej rzecz. Ważną nowością z zakresu metod krytyki było to, że Coleridge oceniał dzieła pisarza z punktu widzenia całości, nie godził się na krytykę cząstkową poszczególnych elementów (szło przede wszystkim o język i styl), gdyż, jak pisał, można rozważać je tylko z punktu widzenia funkcji spełnianych w obrębie utworu. Język jest jego częścią integralną, nie można traktować go z punktu widzenia obowiązujących w poezji kryteriów "poprawności"; w dramacie obowiązuje odrębna logika, podporządkowana napięciom namiętności - stąd i język odrębny.
Eksponował mistrzostwo Szekspira jako kreatora charakterów
stylu czy języka; na jego osobliwości, twierdził, należy patrzeć historycznie jako na właściwość epoki i trybut na jej rzecz. Ważną nowością z zakresu metod krytyki było to, że Coleridge oceniał dzieła pisarza z punktu widzenia całości, nie godził się na krytykę cząstkową poszczególnych elementów (szło przede wszystkim o język i styl), gdyż, jak pisał, można rozważać je tylko z punktu widzenia funkcji spełnianych w obrębie utworu. Język jest jego częścią integralną, nie można traktować go z punktu widzenia obowiązujących w poezji kryteriów "poprawności"; w dramacie obowiązuje odrębna logika, podporządkowana napięciom namiętności - stąd i język odrębny.<br>Eksponował mistrzostwo Szekspira jako kreatora charakterów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego