Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
x ), albo też określa klasę - zazwyczaj przedział - do której wartość ta należy (nazywana jest wówczas hipotezą złożoną i posiada kształt: x ­ X ). Z formalnego więc punktu widzenia można utożsamić zdanie x = x (resp. x ­ X ) z liczbą x (resp. przedziałem X ); będzie się wówczas mówiło o pewnych liczbach (resp. przedziałach) tak, jak gdyby były zdaniami.
Przesłanka jest opisem wyniku doświadczenia polegającego na pobraniu n prób losowych (zakłada się najczęściej, że niezależnych) z populacji, której wnioskowanie dotyczy. Można więc utożsamić przesłankę z owym wynikiem- nazwijmy go x - będącym oczywiście ciągiem n liczb.
Zakłada się ponadto, że dla każdej wartości x rozkład prawdopodobieństwa wyników eksperymentu
x ), albo też określa klasę - zazwyczaj przedział - do której wartość ta należy (nazywana jest wówczas hipotezą złożoną i posiada kształt: x ­ X ). Z formalnego więc punktu widzenia można utożsamić zdanie x = x (resp. x ­ X ) z liczbą x (resp. przedziałem X ); będzie się wówczas mówiło o pewnych liczbach (resp. przedziałach) tak, jak gdyby były zdaniami.<br> Przesłanka jest opisem wyniku doświadczenia polegającego na pobraniu n prób losowych (zakłada się najczęściej, że niezależnych) z populacji, której wnioskowanie dotyczy. Można więc utożsamić przesłankę z owym wynikiem- nazwijmy go x - będącym oczywiście ciągiem n liczb.<br> Zakłada się ponadto, że dla każdej wartości x rozkład prawdopodobieństwa wyników eksperymentu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego