Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
rytmu, otwiera nowe możliwości poszukiwania sposobów, w jakie teksty znaczą. . Metodologiczną skuteczność teorii Meschonnica potwierdzają np. analiza prozy Claude Simona sporządzona przez Patrica Sautera czy obszerna praca Rytm i sens. O procesach rytmicznych w poezji współczesnej, której autorem jest Loucie Bourassa.


maria kalinowska

"Szybkość" oraz "tempo" i "rytm"
jako kategorie teatrologiczne
(próba sformułowania pytań)

I


- tak określał istotę teatru Leon Schiller. I choć - jako człowiek Wielkiej Reformy Teatru - poszukiwał "pradawnej organicznej jedności słowa, muzyki i ruchu", to jednak właśnie kategorię ruchu - szeroko rozumianego - uprzywilejował. Zaliczał teatr do sztuk "ruch przez ruch wyrażających - w czasie i przestrzeni", a jego esencji upatrywał w
rytmu, otwiera nowe możliwości poszukiwania sposobów, w jakie teksty znaczą. &lt;gap&gt;. Metodologiczną skuteczność teorii Meschonnica potwierdzają np. analiza prozy Claude Simona sporządzona przez Patrica Sautera czy obszerna praca Rytm i sens. O procesach rytmicznych w poezji współczesnej, której autorem jest Loucie Bourassa.&lt;/&gt;<br><br>&lt;div sex="f" type="mon"&gt;<br>maria kalinowska<br><br>&lt;tit&gt;"Szybkość" oraz "tempo" i "rytm"<br>jako kategorie teatrologiczne<br>(próba sformułowania pytań)&lt;/&gt;<br><br>I <br>&lt;gap&gt;<br><br>- tak określał istotę teatru Leon Schiller. I choć - jako człowiek Wielkiej Reformy Teatru - poszukiwał "pradawnej organicznej jedności słowa, muzyki i ruchu", to jednak właśnie kategorię ruchu - szeroko rozumianego - uprzywilejował. Zaliczał teatr do sztuk "ruch przez ruch wyrażających - w czasie i przestrzeni", a jego esencji upatrywał w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego