Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
plastyczne tworzywo - bytowo autonomiczne, które jest artefaktem. Zawarta jest w nim taka struktura rudymentarna, która pozwala odbiorcy mówić o danym przedmiocie jako o artystycznym. Od odbiorcy zależy, na ile "ukształtuje" je w swojej wyobraźni (skonkretyzuje). Dzieło przez to, że jest dla odbiorcy, pozwala na indywidualny osobisty odbiór, nie tracąc swojej tożsamości i obiektywnego istnienia. Treści, jakie zawiera, wynikają z jego ontologicznej budowy, ale mają zupełnie "ludzkie" znaczenie.
Wprowadzenie pojęcia dynamizacji daje przekonanie o racjonalności estetyki przy zastosowaniu teorii systemów. Być może, w świetle wcześniejszych uwag, można by potraktować ten proces jako fundament dla wszelkich badań ontologicznych dotyczących dzieła sztuki, szczególnie przy
plastyczne tworzywo - bytowo autonomiczne, które jest artefaktem. Zawarta jest w nim taka struktura rudymentarna, która pozwala odbiorcy mówić o danym przedmiocie jako o artystycznym. Od odbiorcy zależy, na ile "ukształtuje" je w swojej wyobraźni (skonkretyzuje). Dzieło przez to, że jest dla odbiorcy, pozwala na indywidualny osobisty odbiór, nie tracąc swojej tożsamości i obiektywnego istnienia. Treści, jakie zawiera, wynikają z jego ontologicznej budowy, ale mają zupełnie "ludzkie" znaczenie.<br>Wprowadzenie pojęcia dynamizacji daje przekonanie o racjonalności estetyki przy zastosowaniu teorii systemów. Być może, w świetle wcześniejszych uwag, można by potraktować ten proces jako fundament dla wszelkich badań ontologicznych dotyczących dzieła sztuki, szczególnie przy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego