Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 50
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
europejskich, odsłonił przed nami nie tylko niebywały kunszt aktorski, ale także niepokojącą i tajemniczą atmosferę płynącą z jego przeistoczeń odbywających się na naszych oczach.
Koncepcja Wajdy nie polegała jedynie na tym, by powierzyć Bando dwie role, w których pojawiałby się na przemian, nawet nie budząc podejrzeń widza na temat fizycznej tożsamości Myszkina i Nastazji.
Bando w garniturze i okularach wydaje się całkowicie różny od pięknej Nastazji w stylowej sukni i kapeluszu.
Ale tak wygląda tylko pierwsze wejście w sytuację.
Później uzewnętrznioną kobiecość Nastazji zaznaczają już tylko kolczyki i szal, które pełnią rolę rekwizytów magicznych, jakby za ich sprawą dokonywała się tajemnicza
europejskich, odsłonił przed nami nie tylko niebywały kunszt aktorski, ale także niepokojącą i tajemniczą atmosferę płynącą z jego przeistoczeń odbywających się na naszych oczach.<br>Koncepcja Wajdy nie polegała jedynie na tym, by powierzyć Bando dwie role, w których pojawiałby się na przemian, nawet nie budząc podejrzeń widza na temat fizycznej tożsamości Myszkina i Nastazji.<br>Bando w garniturze i okularach wydaje się całkowicie różny od pięknej Nastazji w stylowej sukni i kapeluszu.<br>Ale tak wygląda tylko pierwsze wejście w sytuację.<br>Później uzewnętrznioną kobiecość Nastazji zaznaczają już tylko kolczyki i szal, które pełnią rolę rekwizytów magicznych, jakby za ich sprawą dokonywała się tajemnicza
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego