Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 43
Miejsce wydania: Kraków
Rok wydania: 1993
Rok powstania: 1994
wielu tajemnicze kroniki.
Sięgają niekiedy ubiegłego stulecia, czasem nawet głębiej.
Wielu nauczycieli, a tym bardziej uczniów, nie zna historii swoich szkół i tradycji, do której przecież należą.
Niechby ta tradycja stała się własnością całych środowisk szkolnych, niech by pojawiła się w nazwie i emblemacie szkoły.
Może sprzyjałoby to wykształceniu poczucia uczniowskiej tożsamości, odrębności od innych, a nawet swoistego poczucia wartości.
Nie wszystkie szkoły mogą się szczycić swoją historią, szczególnie te na nowych osiedlach.
Ale stoją przecież na terenach dawnych gmin, niegdyś mających swą własną lokalną specyfikę.
Odkryć ją, poznać - to zadanie nie tylko dla nauczycieli historii.
To próba wpisania się w
wielu tajemnicze kroniki.<br>Sięgają niekiedy ubiegłego stulecia, czasem nawet głębiej.<br>Wielu nauczycieli, a tym bardziej uczniów, nie zna historii swoich szkół i tradycji, do której przecież należą.<br>Niechby ta tradycja stała się własnością całych środowisk szkolnych, niech by pojawiła się w nazwie i emblemacie szkoły.<br>Może sprzyjałoby to wykształceniu poczucia uczniowskiej tożsamości, odrębności od innych, a nawet swoistego poczucia wartości.<br>Nie wszystkie szkoły mogą się szczycić swoją historią, szczególnie te na nowych osiedlach.<br>Ale stoją przecież na terenach dawnych gmin, niegdyś mających swą własną lokalną specyfikę.<br>Odkryć ją, poznać - to zadanie nie tylko dla nauczycieli historii.<br>To próba wpisania się w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego