Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
sztuki Artura Żmijewskiego jest kruchość ludzkiej egzystencji - mówi Grzegorz Borkowski, redaktor naczelny magazynu o sztuce "Obieg" i kurator wystawy "Oko za oko" w 1998 roku. To kruchość w znaczeniu fizycznym, biologicznym, kiedy Żmijewski pokazuje ból, kalectwo, cienką granicę, jaka dzieli nasze ciała od katastrofy. Ale także kruchość norm społecznych, którą ujawnia w pracach poświęconych opresji, przemocy, złu, pamięci i wykluczeniu.

W 1997 roku zorganizował wystawę pod hasłem "Parteitag". Zaprosił zaprzyjaźnionych artystów i zaproponował, by spojrzeli na rzeczywistość z punktu widzenia zła. - Przy formułowaniu ocen etycznych nie wystarczy występować tylko z pozycji ofiary. Taka jednostronna postawa jest dla mnie podejrzana. Trzeba także
sztuki Artura Żmijewskiego jest kruchość ludzkiej egzystencji - mówi Grzegorz Borkowski, redaktor naczelny magazynu o sztuce "Obieg" i kurator wystawy "Oko za oko" w 1998 roku. To kruchość w znaczeniu fizycznym, biologicznym, kiedy Żmijewski pokazuje ból, kalectwo, cienką granicę, jaka dzieli nasze ciała od katastrofy. Ale także kruchość norm społecznych, którą ujawnia w pracach poświęconych opresji, przemocy, złu, pamięci i wykluczeniu. <br><br>W 1997 roku zorganizował wystawę pod hasłem "Parteitag". Zaprosił zaprzyjaźnionych artystów i zaproponował, by spojrzeli na rzeczywistość z punktu widzenia zła. - Przy formułowaniu ocen etycznych nie wystarczy występować tylko z pozycji ofiary. Taka jednostronna postawa jest dla mnie podejrzana. Trzeba także
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego