Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Świat i Podróże
Nr: 12
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1995
siebie. Istnieje niezliczona ilość linii autobusowych, podziemnych (U-Bahn)) i napowietrznych (S-Bahn). W tym istnym gąszczu tras i połączeń nie sposób połapać się bez korzystania ze specjalnego schematu mapy Liniennetz za kilka marek. Na szczęście, wszystkie środki lokomocji są scentralizowane w jednolity sposób, zwany w skrócie BVG. Bilet pojedynczy ważny 2 godziny kosztuje 3,50 DEM. Tańszym jest tzw. Einzelfahrschein Kurzstreckentarif - umożliwia przejazd do 6 przystanków autobusowych lub 3 U-Bahn i S-Bahn, cena 2,30 DEM. Karnety czteroprzejazdowe kosztują odpowiednio 12 DEM, na krótkie dystansy zaś 7,80 DEM. Bilety należy nabywać w automatach, okienkach kasowych na dworcach
siebie. Istnieje niezliczona ilość linii autobusowych, podziemnych (U-Bahn)) i napowietrznych (S-Bahn). W tym istnym gąszczu tras i połączeń nie sposób połapać się bez korzystania ze specjalnego schematu mapy <hi rend="italic">Liniennetz</hi> za kilka marek. Na szczęście, wszystkie środki lokomocji są scentralizowane w jednolity sposób, zwany w skrócie BVG. Bilet pojedynczy ważny 2 godziny kosztuje 3,50 DEM. Tańszym jest tzw. <hi rend="italic">Einzelfahrschein Kurzstreckentarif</hi> - umożliwia przejazd do 6 przystanków autobusowych lub 3 U-Bahn i S-Bahn, cena 2,30 DEM. Karnety czteroprzejazdowe kosztują odpowiednio 12 DEM, na krótkie dystansy zaś 7,80 DEM. Bilety należy nabywać w automatach, okienkach kasowych na dworcach
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego