Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 03.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
perspektywy podkreślającej epokowość wydarzenia. Obrazy Kalwarii urzekają pięknem, przypominając, zgodnie z zamiarem Gibsona, biblijne płótna Caravaggia. Odtwarzający postać Chrystusa James Caviezel stoi na wysokości zadania, chociaż największe wrażenie robi Maia Morgenstern w roli Matki Boskiej. Reżyser specjalnie zrezygnował z wielkich gwiazd, aby skupić uwagę widza na realizmie opowieści. Wrażenie jej wiarygodności potęguje język - postacie mówią po łacinie i po aramejsku jak mieszkańcy starożytnego Rzymu i Judei 2 tys. lat temu.

Film ma działać na emocje, chociaż dążąc do ich wywołania Gibson nie unika tanich hollywoodzkich chwytów, jak nieustanne ujęcia ruchu w zwolnionym tempie, muzyka typu suspense czy elementy filmowego horroru (wydłubywanie
perspektywy podkreślającej epokowość wydarzenia. Obrazy Kalwarii urzekają pięknem, przypominając, zgodnie z zamiarem Gibsona, biblijne płótna Caravaggia. Odtwarzający postać Chrystusa James Caviezel stoi na wysokości zadania, chociaż największe wrażenie robi Maia Morgenstern w roli Matki Boskiej. Reżyser specjalnie zrezygnował z wielkich gwiazd, aby skupić uwagę widza na realizmie opowieści. Wrażenie jej wiarygodności potęguje język - postacie mówią po łacinie i po aramejsku jak mieszkańcy starożytnego Rzymu i Judei 2 tys. lat temu.<br><br>Film ma działać na emocje, chociaż dążąc do ich wywołania Gibson nie unika tanich hollywoodzkich chwytów, jak nieustanne ujęcia ruchu w zwolnionym tempie, muzyka typu suspense czy elementy filmowego horroru (wydłubywanie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego