Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
sprzecznej samotożsamości' jest 'nicością absolutną',
ponieważ jego podstawą nie jest ani byt, ani niebyt, czyli 'nicość relatywna'.
W świecie tym nie ma żadnej niezmiennej i niepodzielnej cząstki. Nishida
pisał: "Świat nie składa się z niezmiennych atomów wzajemnie na siebie
oddziałujących, jak postulują niektóre tradycyjne teorie fizyczne - rzeczywistość nie jest jednością wielości niezależnych elementów". Taki świat jest sam w sobie formą kreatywności, a jego rozwój nie jest ani celowy, ani
przyczynowo-skutkowy, ponieważ wszelkie zmiany mają swoje źródło
w wewnętrznej sprzeczności świata. Najmniejsza zmiana jednego elementu
powoduje symultaniczną zmianę wszystkich innych elementów, a to prowadzi
do kolejnych symultanicznych zmian. "Rzeczy są przez
sprzecznej samotożsamości' jest 'nicością absolutną', <br>ponieważ jego podstawą nie jest ani byt, ani niebyt, czyli 'nicość relatywna'. <br>W świecie tym nie ma żadnej niezmiennej i niepodzielnej cząstki. Nishida <br>pisał: &lt;q&gt;"Świat nie składa się z niezmiennych atomów wzajemnie na siebie <br>oddziałujących, jak postulują niektóre tradycyjne teorie fizyczne - rzeczywistość nie jest jednością wielości niezależnych elementów".&lt;/&gt; Taki świat jest sam w sobie formą kreatywności, a jego rozwój nie jest ani celowy, ani <br>przyczynowo-skutkowy, ponieważ wszelkie zmiany mają swoje źródło <br>w wewnętrznej sprzeczności świata. Najmniejsza zmiana jednego elementu <br>powoduje symultaniczną zmianę wszystkich innych elementów, a to prowadzi <br>do kolejnych symultanicznych zmian. &lt;q&gt;"Rzeczy są przez
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego