Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
Johna Cale'a. Pierwszy dzięki swoim kompozycjom natychmiast stanął u boku najwybitniejszych rockowych autorów. Drugi dzięki wyobraźni i wiedzy stworzył aranżacje, które przeszły do rockowej historii, a on sam niebawem stał się wziętym producentem.
"To w Nowym Jorku rock uwierzył, że może być sztuką - w całej pełni, bez granic. [...] Ponury, mroczny wizerunek Velvet Underground znaczył tyle, że kultura rockowa z nagłym przyśpieszeniem weszła w wiek dojrzały. Teksty Lou Reeda były chłodne, realistyczne, bezlitosne -jak strzępy nagiej, kłopotliwej prawdy, którą psychodeliczny sen neutralizował kolorowymi pigułkami radości" - napisał Gino Castaldo.
Velvet Underground symbolizowali ciemną stronę upojonej własną wolnością, często bezmyślnej lub naiwnej amerykańskiej sceny
Johna Cale'a. Pierwszy dzięki swoim kompozycjom natychmiast stanął u boku najwybitniejszych rockowych autorów. Drugi dzięki wyobraźni i wiedzy stworzył aranżacje, które przeszły do rockowej historii, a on sam niebawem stał się wziętym producentem.<br>"To w Nowym Jorku rock uwierzył, że może być sztuką - w całej pełni, bez granic. [...] Ponury, mroczny wizerunek Velvet Underground znaczył tyle, że kultura rockowa z nagłym przyśpieszeniem weszła w wiek dojrzały. Teksty Lou Reeda były chłodne, realistyczne, bezlitosne -jak strzępy nagiej, kłopotliwej prawdy, którą psychodeliczny sen neutralizował kolorowymi pigułkami radości" - napisał Gino Castaldo.<br>Velvet Underground symbolizowali ciemną stronę upojonej własną wolnością, często bezmyślnej lub naiwnej amerykańskiej sceny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego