Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Almanach Humanistyczny "Bez wiedzy i zgody..."
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1986
kartezjańskim stanowiskiem filozoficznym, o które w swoim czasie upomniał się A. Rapaczyński w recenzji z "Obecności mitu", czy o które upomina się w swoim tekście Król. Osobiście podzielam niechęć do takich "twardych" stanowisk.
Z kolei nie jest dla mnie rzeczą zupełnie jasną, jak należy rozumieć opis tej antynomii, w którą wpisuje się wszelkie filozofowanie. Teksty Kołakowskiego dopuszczają tu dwie różne, jak mi się zdaje, jej interpretacje.
Kołakowski wielokrotnie w swych pracach, przede wszystkim w "Kulturze i fetyszach", uzasadniał tezę, że kultura, filozofia żyją konfliktem wartości. W "Obecności mitu" powie, że jest to konflikt opcji mitycznych. Aż do przeczytania "Religion" rozumiałem to
kartezjańskim stanowiskiem filozoficznym, o które w swoim czasie upomniał się A. Rapaczyński w recenzji z "Obecności mitu", czy o które upomina się w swoim tekście Król. Osobiście podzielam niechęć do takich "twardych" stanowisk.<br> Z kolei nie jest dla mnie rzeczą zupełnie jasną, jak należy rozumieć opis tej antynomii, w którą wpisuje się wszelkie filozofowanie. Teksty Kołakowskiego dopuszczają tu dwie różne, jak mi się zdaje, jej interpretacje.<br> Kołakowski wielokrotnie w swych pracach, przede wszystkim w "Kulturze i fetyszach", uzasadniał tezę, że kultura, filozofia żyją konfliktem wartości. W "Obecności mitu" powie, że jest to konflikt opcji mitycznych. Aż do przeczytania "Religion" rozumiałem to
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego