Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 07.03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Fascynujące. Dramatyczne. Mądre. Dobrze napisane. Czy kiedykolwiek zostaną zrealizowane? Na razie leżą w szufladach.

Mieliśmy szkołę polską, mieliśmy kino moralnego niepokoju, teraz mamy kino szufladowe. Znam doskonałe, nigdy nie zrealizowane teksty scenarzystów: Cezarego Harasimowicza, Jarka Sokoła, Andrzeja Gołdy, Grzegorza Łoszewskiego. Czytałem kilkanaście zamrożonych scenariuszy swoich kolegów reżyserów. To materiał na wspaniałe, ważne filmy. Szkoda, że nigdy nie powstaną.

Dlaczego tak jest? Bo nie ma za co tych filmów wyprodukować. Każdy z krajów europejskich wypracował własny model finansowania narodowej kinematografii. Standardem w krajach Unii jest ustawowe zobowiązanie nadawców telewizyjnych do udziału w produkcji filmowej pierwotnie przeznaczonej do kin. W Polsce takich ustaw
Fascynujące. Dramatyczne. Mądre. Dobrze napisane. Czy kiedykolwiek zostaną zrealizowane? Na razie leżą w szufladach.<br><br>Mieliśmy szkołę polską, mieliśmy kino moralnego niepokoju, teraz mamy kino szufladowe. Znam doskonałe, nigdy nie zrealizowane teksty scenarzystów: Cezarego Harasimowicza, Jarka Sokoła, Andrzeja Gołdy, Grzegorza Łoszewskiego. Czytałem kilkanaście zamrożonych scenariuszy swoich kolegów reżyserów. To materiał na wspaniałe, ważne filmy. Szkoda, że nigdy nie powstaną.<br><br>Dlaczego tak jest? Bo nie ma za co tych filmów wyprodukować. Każdy z krajów europejskich wypracował własny model finansowania narodowej kinematografii. Standardem w krajach Unii jest ustawowe zobowiązanie nadawców telewizyjnych do udziału w produkcji filmowej pierwotnie przeznaczonej do kin. W Polsce takich ustaw
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego