Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
zheng; jap. henchusho)
Starej kobiety świt nie obudził,
A teraz stoi przed starym zwierciadłem.
Prawdziwe jest tylko lustro
odbijające wszystko wyraźnie.
Ciągle pogrążona w niewiedzy -
nie powinna uważać za rzeczywistość
odbicia swojej twarzy.

To, co absolutne, zawiera się w relatywnym, "pustka jest formą", chociaż
jest przeciwieństwem formy. W koanie tym wyakcentowany został aspekt
różnicy na przykładzie starej kobiety, która nie może rozpoznać siebie
w swoim odbiciu w lustrze. Ranga ta odpowiada pojęciu 'sfery relatywnej'
(chiń. shi fajie; jap. jihokkai) w filozofii szkoły huayan.
Trzecia ranga
Przychodzenie do prostego
(chiń. zhengzhong lai; jap. shochurai)
W nicości jest droga -
gdy nią kroczysz, oddalasz
zheng; jap. henchusho) <br>Starej kobiety świt nie obudził, <br>A teraz stoi przed starym zwierciadłem. <br>Prawdziwe jest tylko lustro <br>odbijające wszystko wyraźnie. <br>Ciągle pogrążona w niewiedzy - <br>nie powinna uważać za rzeczywistość <br>odbicia swojej twarzy. <br>&lt;gap&gt;<br>To, co absolutne, zawiera się w relatywnym, "pustka jest formą", chociaż <br>jest przeciwieństwem formy. W koanie tym wyakcentowany został aspekt <br>różnicy na przykładzie starej kobiety, która nie może rozpoznać siebie <br>w swoim odbiciu w lustrze. Ranga ta odpowiada pojęciu 'sfery relatywnej' <br>(chiń. shi fajie; jap. jihokkai) w filozofii szkoły huayan. <br>Trzecia ranga <br>Przychodzenie do prostego <br>(chiń. zhengzhong lai; jap. shochurai) <br>W nicości jest droga - <br>gdy nią kroczysz, oddalasz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego