Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
i nadaje im nazwy), a więc przedstawia byt,
konstytuując sens świata. 'Jaźń jednostkowa' jako podmiot nie może zostać
uprzedmiotowiona, nie może więc być w takim sensie jak wszystko inne
- stąd pytanie o bycie podmiotu, o takie bycie, które nie może być
przedstawione. Z punktu widzenia logiki klasycznej 'jaźń jednostkowa' jest
wyalienowana od bytu, ponieważ jako podmiot, który nie może być
uprzedmiotowiony, jest przeciwieństwem bytu-przedmiotu. Co więcej, 'jaźń
jednostkowa' jest także sprzeczna wewnętrznie, ponieważ starając się poznać
samą siebie, musi uprzedmiotowić samą siebie, a w takim akcie jest

j e d n o c z e ś n i e podmiotem
i nadaje im nazwy), a więc przedstawia byt, <br>konstytuując sens świata. 'Jaźń jednostkowa' jako podmiot nie może zostać <br>uprzedmiotowiona, nie może więc być w takim sensie jak wszystko inne <br>- stąd pytanie o bycie podmiotu, o takie bycie, które nie może być <br>przedstawione. Z punktu widzenia logiki klasycznej 'jaźń jednostkowa' jest <br>wyalienowana od bytu, ponieważ jako podmiot, który nie może być <br>uprzedmiotowiony, jest przeciwieństwem bytu-przedmiotu. Co więcej, 'jaźń <br>jednostkowa' jest także sprzeczna wewnętrznie, ponieważ starając się poznać <br>samą siebie, musi uprzedmiotowić samą siebie, a w takim akcie jest <br>&lt;page nr=288&gt;<br>j e d n o c z e ś n i e podmiotem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego