Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 4
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
z trzema zaworami (dwa ssące) w każdym cylindrze. Drugi zawór ssący umożliwia szybsze i efektywniejsze napełnianie cylindra - nie trzeba więc stosować drogiej turbosprężarki, a uzyskanie lepszych osiągów silnika jest możliwe na niższych obrotach. Obniżenie prędkości obrotowej przy jednoczesnym wzroście momentu obrotowego zwiększa elastyczność napędu samochodu i zmniejsza zużycie paliwa.
Dla wyciszenia nowej jednostki napędowej konstruktorzy Renault opracowali blok cylindrów o zmiennej geometrii ścianek, odlewany z modyfikowanego żeliwa. Zmieniono także system połączenia aluminiowej głowicy z blokiem silnika. Większa liczba śrub mocujących gwarantuje szczelność i większą sztywność jednostki napędowej.
Lagunę testowaliśmy podczas dość silnych, późnojesiennych mrozów. Rozruch silnika był możliwy nawet po całonocnym
z trzema zaworami (dwa ssące) w każdym cylindrze. Drugi zawór ssący umożliwia szybsze i efektywniejsze napełnianie cylindra - nie trzeba więc stosować drogiej turbosprężarki, a uzyskanie lepszych osiągów silnika jest możliwe na niższych obrotach. Obniżenie prędkości obrotowej przy jednoczesnym wzroście momentu obrotowego zwiększa elastyczność napędu samochodu i zmniejsza zużycie paliwa.<br>Dla wyciszenia nowej jednostki napędowej konstruktorzy Renault opracowali blok cylindrów o zmiennej geometrii ścianek, odlewany z modyfikowanego żeliwa. Zmieniono także system połączenia aluminiowej głowicy z blokiem silnika. Większa liczba śrub mocujących gwarantuje szczelność i większą sztywność jednostki napędowej.<br>Lagunę testowaliśmy podczas dość silnych, późnojesiennych mrozów. Rozruch silnika był możliwy nawet po całonocnym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego