Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
się na
zdroworozsądkowym "rozumie się samo przez się". Ale taka postawa
doprowadza do tego, że nie pytamy, dlaczego coś "rozumie się samo przez
się". W ten sposób "sami przynaglamy owo Ťrozumienie się samo przez sięť,
by dało odprawę każdemu wezwaniu tego, co problematyczne".
Heidegger nie używa określenia 'logika paradoksu', jednak wyraźnie
twierdzi, że negacją danego stanowiska nie musi być jego antyteza. Według
niego to, co kryją takie nazwy, jak, Bóg, logika, humanizm, uważa się za coś
pozytywnego, a "cokolwiek przemawia przeciwko temu, jest - na podstawie
tego, co się zasłyszy, i bez rzetelnych badań - uznane za zaprzeczenie, to
zaś uznaje się za
się na <br>zdroworozsądkowym "rozumie się samo przez się". Ale taka postawa <br>doprowadza do tego, że nie pytamy, dlaczego coś "rozumie się samo przez <br>się". W ten sposób "sami przynaglamy owo Ťrozumienie się samo przez sięť, <br>by dało odprawę każdemu wezwaniu tego, co problematyczne". <br>Heidegger nie używa określenia 'logika paradoksu', jednak wyraźnie <br>twierdzi, że negacją danego stanowiska nie musi być jego antyteza. Według <br>niego to, co kryją takie nazwy, jak, Bóg, logika, humanizm, uważa się za coś <br>pozytywnego, a "cokolwiek przemawia przeciwko temu, jest - na podstawie <br>tego, co się zasłyszy, i bez rzetelnych badań - uznane za zaprzeczenie, to <br>zaś uznaje się za
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego