Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
w Paryżu Wilhelma Tella Rossiniego, inscenizowano dzieła Davida Aubera, J. Halevy'ego, oraz osiadłego w Paryżu kompozytora niemieckiego Giacomo Meyerbeera. Ich opery wprowadzały ludowe wątki i motywy muzyczne, a wielkie arie ulegały w nich ograniczeniu na rzecz pieśni. Najświetniejszą (a może raczej: cieszącą się największym uznaniem publiczności) romantyczną inscenizacją operową był wystawiony w 1831 roku Robert Diabeł Meyerbeera. Autorzy libretta, Eugeniusz Scribe i Kazimierz Delavigne, byli mistrzami melodramatu, wpisywali w teksty bogactwo wszelakich efektów scenicznych, które można było zrealizować w ówczesnym teatrze. Rewelacją w Robercie Diable była muzyka Meyerbeera, który dopasował ją nie tylko do niuansów słowa, lecz podkreślał nawet efekty inscenizacyjne
w Paryżu Wilhelma Tella Rossiniego, inscenizowano dzieła Davida Aubera, J. Halevy'ego, oraz osiadłego w Paryżu kompozytora niemieckiego Giacomo Meyerbeera. Ich opery wprowadzały ludowe wątki i motywy muzyczne, a wielkie arie ulegały w nich ograniczeniu na rzecz pieśni. Najświetniejszą (a może raczej: cieszącą się największym uznaniem publiczności) romantyczną inscenizacją operową był wystawiony w 1831 roku Robert Diabeł Meyerbeera. Autorzy libretta, Eugeniusz Scribe i Kazimierz Delavigne, byli mistrzami melodramatu, wpisywali w teksty bogactwo wszelakich efektów scenicznych, które można było zrealizować w ówczesnym teatrze. Rewelacją w Robercie Diable była muzyka Meyerbeera, który dopasował ją nie tylko do niuansów słowa, lecz podkreślał nawet efekty inscenizacyjne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego