Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
odnosząca się do typologii aktów komunikacji perswazyjnej, przyjmuje dwie główne skale opisujące typ aktu perswazyjnego:
1, orientację na nagradzanie lub karanie,
2, koncentrację na nadawcy lub odbiorcy.
Do wypowiedzi skoncentrowanych na odbiorcy i nastawionych na nagradzanie należą: apel moralny, wypowiedzi odnoszące się do pozytywnych emocji oraz wypowiedzi oparte na prezentacji wzorców pozytywnych (zachowania lub osobowych). Do wypowiedzi skoncentrowanych na odbiorcy i nastawionych na karanie należą wiadomości oparte na prezentacji wzorców negatywnych, dążących do wywołania emocji współczucia. Powodują one nieprzyjemne stany oraz doznania emocjonalne.
Do wypowiedzi, skoncentrowanych na odbiorcy i nastawionych na nagradzanie, należą akty perswazyjne o charakterze obietnicy osobistej, ekspertyzy pozytywnej
odnosząca się do typologii aktów komunikacji perswazyjnej, przyjmuje dwie główne skale opisujące typ aktu perswazyjnego: <br>1, orientację na nagradzanie lub karanie, <br>2, koncentrację na nadawcy lub odbiorcy. <br>Do wypowiedzi skoncentrowanych na odbiorcy i nastawionych na nagradzanie należą: apel moralny, wypowiedzi odnoszące się do pozytywnych emocji oraz wypowiedzi oparte na prezentacji wzorców pozytywnych (zachowania lub osobowych). Do wypowiedzi skoncentrowanych na odbiorcy i nastawionych na karanie należą wiadomości oparte na prezentacji wzorców negatywnych, dążących do wywołania emocji współczucia. Powodują one nieprzyjemne stany oraz doznania emocjonalne. <br>Do wypowiedzi, skoncentrowanych na odbiorcy i nastawionych na nagradzanie, należą akty perswazyjne o charakterze obietnicy osobistej, ekspertyzy pozytywnej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego