Typ tekstu: Książka
Autor: Lawrowski Zbigniew
Tytuł: Technika smarowania
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1997
Uzasadnieniem takiego podziału jest przybliżenie temperatury lepkości nominalnej do temperatury działania węzłów tarcia maszyn, w których stosuje się oleje tych grup.
Dla ujednolicenia klasyfikacji olejów przemysłowych przyjęto w wielu krajach, a także i w Polsce (PN-78/C-96098), układ opracowany przez ISO . Układ ten zawiera 18 klas olejów o wzrastającej lepkości kinematycznej określanej przy 4˙0C.
Klasy oznaczone są symbolem VG (viscosity grade - klasa lepkości) oraz liczbą wskazującą na średnią lepkość w mm2/s przy 4˙0C. W tablicy 6 przytoczono wykaz tych znormalizowanych olejów.
Szczególnej normalizacji podlegają oleje do pojazdów samochodowych: silnikowe i przekładniowe. Klasyfikacja lepkościowa tych olejów opiera
Uzasadnieniem takiego podziału jest przybliżenie temperatury lepkości nominalnej do temperatury działania węzłów tarcia maszyn, w których stosuje się oleje tych grup.<br>Dla ujednolicenia klasyfikacji olejów przemysłowych przyjęto w wielu krajach, a także i w Polsce (PN-78/C-96098), układ opracowany przez ISO &lt;gap&gt;. Układ ten zawiera 18 klas olejów o wzrastającej lepkości kinematycznej określanej przy 4˙0C.<br>Klasy oznaczone są symbolem VG (&lt;foreign lang="eng"&gt;viscosity grade&lt;/&gt; - klasa lepkości) oraz liczbą wskazującą na średnią lepkość w mm2/s przy 4˙0C. W tablicy 6 przytoczono wykaz tych znormalizowanych olejów.<br>Szczególnej normalizacji podlegają oleje do pojazdów samochodowych: silnikowe i przekładniowe. Klasyfikacja lepkościowa tych olejów opiera
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego