Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
niezwykle ryzykowny. Warto pamiętać, że nie tworzymy zestawień kolorystycznych dla samej jakości estetycznej, lecz wiadomości w określonych celach komunikacyjnych. Trudno więc decydować się na ustalenie kolorystyki w oderwaniu od pojawiającej się w następnych wiadomościach treści przekazu, a także jej kontekstu. Zestawienie barwy żółtej z niebieską jest szybko zauważalne i dobrze zapamiętywane. Jest to jednak sytuacja laboratoryjna i nie może dotyczyć realnej wiadomości. W praktyce trudno znaleźć zestawienia kolorystyczne, które byłyby maksymalnie efektywne przy mechanicznym zapamiętywaniu, a do tego spójne z sensem przekazu oraz związkami tonalnymi w stylistyce wiadomości. Na przykład wiadomość oparta na realistycznym "kawałku z życia", nie może być budowana
niezwykle ryzykowny. Warto pamiętać, że nie tworzymy zestawień kolorystycznych dla samej jakości estetycznej, lecz wiadomości w określonych celach komunikacyjnych. Trudno więc decydować się na ustalenie kolorystyki w oderwaniu od pojawiającej się w następnych wiadomościach treści przekazu, a także jej kontekstu. Zestawienie barwy żółtej z niebieską jest szybko zauważalne i dobrze zapamiętywane. Jest to jednak sytuacja laboratoryjna i nie może dotyczyć realnej wiadomości. W praktyce trudno znaleźć zestawienia kolorystyczne, które byłyby maksymalnie efektywne przy mechanicznym zapamiętywaniu, a do tego spójne z sensem przekazu oraz związkami tonalnymi w stylistyce wiadomości. Na przykład wiadomość oparta na realistycznym "kawałku z życia", nie może być budowana
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego