Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 02.26
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
kierunku - mówił wczoraj rzecznik policji Marting Sorg. Prokurator dodał, że badane są też motywy osobiste.
36-letni Duńczyk, pracownik firmy Skyguide, dwa lata temu pełnił dyżur na lotnisku w Zurychu. Odpowiadał za przestrzeń powietrzną nad Jeziorem Bodeńskim. Właśnie tam, nad południowymi Niemcami, w nocy 1 lipca 2002 roku doszło do zderzenia rosyjskiego samolotu Tu-154 baszkirskich linii lotniczych z towarowym boeingiem 757 firmy DHL. Jak wyło śledztwo, na 50 sekund przed zderzeniem kontroler zlecił pilotowi rosyjskiego samolotu obniżenie wysokości lotu, mimo że na ekranie powinien był widzieć inny samolot. Przed kolizją ostrzegały też urządzenia pokładowe Tu-154. W chwili katastrofy kontroler
kierunku&lt;/&gt;&lt;/&gt; - mówił wczoraj rzecznik policji &lt;name type="person"&gt;Marting Sorg&lt;/&gt;. Prokurator dodał, że badane są też motywy osobiste.<br>36-letni Duńczyk, pracownik firmy &lt;name type="org"&gt;Skyguide&lt;/&gt;, dwa lata temu pełnił dyżur na lotnisku w &lt;name type="place"&gt;Zurychu&lt;/&gt;. Odpowiadał za przestrzeń powietrzną nad &lt;name type="place"&gt;Jeziorem Bodeńskim&lt;/&gt;. Właśnie tam, nad południowymi &lt;name type="place"&gt;Niemcami&lt;/&gt;, w nocy 1 lipca 2002 roku doszło do zderzenia rosyjskiego samolotu &lt;name type="prod"&gt;Tu-154&lt;/&gt; baszkirskich linii lotniczych z towarowym &lt;name type="prod"&gt;boeingiem 757&lt;/&gt; firmy &lt;name type="org"&gt;DHL&lt;/&gt;. Jak wyło śledztwo, na 50 sekund przed zderzeniem kontroler zlecił pilotowi rosyjskiego samolotu obniżenie wysokości lotu, mimo że na ekranie powinien był widzieć inny samolot. Przed kolizją ostrzegały też urządzenia pokładowe &lt;name type="prod"&gt;Tu-154&lt;/&gt;. W chwili katastrofy kontroler
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego