Typ tekstu: Książka
Autor: Przybylski Jerzy
Tytuł: Marynarze w walce o niepodległość Polski (1918-1920) 3
Rok: 1999
i remontu jednostek pływających flotylli.
Jednocześnie Departament dla Spraw Morskich, wspólnie z Dowództwem Okręgowych Linii Wodnych, powołał 2 sierpnia 1920 r. specjalną Komisję Rekwizycyjną pod przewodnictwem ppłk mar. Mariana Sasinowskiego. Zadaniem komisji było wybieranie (typowanie) statków i motorówek w jednostkach Okręgowych Linii Wodnych, Polskiej Żegludze Państwowej i w prywatnych towarzystwach żeglugowych, nadających się do realizacji zadań o charakterze bojowym oraz ich przyjmowaniem z rąk właścicieli sporządzając odpowiedni protokół. Rekwizycja statków i motorówek odbywała się w portach rzecznych Warszawy, Modlina, Wyszogrodu, Płocka i Torunia.
W ostatnich dniach lipca oraz w pierwszej połowie sierpnia zarekwirowano oraz wycofano spod kurateli Dowództwa Okręgowych Linii Wodnych
i remontu jednostek pływających flotylli.<br>Jednocześnie Departament dla Spraw Morskich, wspólnie z Dowództwem Okręgowych Linii Wodnych, powołał 2 sierpnia 1920 r. specjalną Komisję Rekwizycyjną pod przewodnictwem ppłk mar. Mariana Sasinowskiego. Zadaniem komisji było wybieranie (typowanie) statków i motorówek w jednostkach Okręgowych Linii Wodnych, Polskiej Żegludze Państwowej i w prywatnych towarzystwach żeglugowych, nadających się do realizacji zadań o charakterze bojowym oraz ich przyjmowaniem z rąk właścicieli sporządzając odpowiedni protokół. Rekwizycja statków i motorówek odbywała się w portach rzecznych Warszawy, Modlina, Wyszogrodu, Płocka i Torunia.<br>W ostatnich dniach lipca oraz w pierwszej połowie sierpnia zarekwirowano oraz wycofano spod kurateli Dowództwa Okręgowych Linii Wodnych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego