Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Organizacji
Nr: 7
Miejsce wydania: Warszawa
Rok powstania: 1965
Konferencję Ekonomiki Przedsiębiorstw w Wiśle)
Pojęcie i istota koordynacji oraz jej rola W systemie zarządzania
Pojęcie koordynacji jest złożone. Najogólniej oznacza ano celowy układ różnych elementów podobnych lub odmiennych, według określonego porządku i tworzący pewien właściwy stosunek. W nauce o zarządzaniu występują dwa aspekty koordynacji: 1) jako układu porządkowego, zapewniającego zgodność różnych elementów w czasie i przestrzeni lub w strukturze, 2) jako systemu usuwania sprzeczności dla osiągnięcia zgodności działania. Pierwszy aspekt ma głównie charakter rzeczowy, np. zapewnienie zgodności współdziałania poszczególnych procesów czy odcinków pracy, produkcji itd. Drugi aspekt ma natomiast głównie charakter psychosocjologiczny, np. niedopuszczenie do powstawania sprzeczności lub też w
Konferencję Ekonomiki Przedsiębiorstw w Wiśle)&lt;/intro&gt;<br>&lt;tit1&gt;Pojęcie i istota koordynacji oraz jej rola W systemie zarządzania&lt;/tit1&gt;<br>Pojęcie koordynacji jest złożone. Najogólniej oznacza ano celowy układ różnych elementów podobnych lub odmiennych, według określonego porządku i tworzący pewien właściwy stosunek. W nauce o zarządzaniu występują dwa aspekty koordynacji: 1) jako układu porządkowego, zapewniającego zgodność różnych elementów w czasie i przestrzeni lub w strukturze, 2) jako systemu usuwania sprzeczności dla osiągnięcia zgodności działania. Pierwszy aspekt ma głównie charakter rzeczowy, np. zapewnienie zgodności współdziałania poszczególnych procesów czy odcinków pracy, produkcji itd. Drugi aspekt ma natomiast głównie charakter psychosocjologiczny, np. niedopuszczenie do powstawania sprzeczności lub też w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego