Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
być uprzedmiotowiona,
jest bowiem 'nicością absolutną' negującą nie tylko afirmację, ale także
negację. Huineng nie był pierwszym mistrzem zen, który nawiązywał do
pojęcia 'nieistnienia natury buddy', podkreślając, iż 'natura buddy' jest
'pustką'. Na przykład Daoxin, Czwarty Patriarcha, spytał swojego ucznia,
Hongrena: "Jak się nazywasz?". "Mam imię, ale to nie jest zwyczajne imię"
- odparł Hongren. "Powiedz je!" - nalegał mistrz. "Moje imię to 'natura
buddy' " - powiedział uczeń. "Nie masz 'natury buddy' " - sprzeciwił
się mistrz. Hongren na to: "Powiedziałeś Ťnieť, ponieważ 'natura buddy' jest
'pustką' ".

Hongren użył potem pojęcia 'nieistnienia natury buddy' w rozmowie ze
swoim następcą, Huinengiem, twierdząc, iż "barbarzyńcy z południa nie
być uprzedmiotowiona, <br>jest bowiem 'nicością absolutną' negującą nie tylko afirmację, ale także <br>negację. Huineng nie był pierwszym mistrzem zen, który nawiązywał do <br>pojęcia 'nieistnienia natury buddy', podkreślając, iż 'natura buddy' jest <br>'pustką'. Na przykład Daoxin, Czwarty Patriarcha, spytał swojego ucznia, <br>Hongrena: "Jak się nazywasz?". "Mam imię, ale to nie jest zwyczajne imię" <br>- odparł Hongren. "Powiedz je!" - nalegał mistrz. "Moje imię to 'natura <br>buddy' " - powiedział uczeń. "Nie masz 'natury buddy' " - sprzeciwił <br>się mistrz. Hongren na to: "Powiedziałeś Ťnieť, ponieważ 'natura buddy' jest <br>'pustką' ". <br>&lt;page nr=239&gt;<br>Hongren użył potem pojęcia 'nieistnienia natury buddy' w rozmowie ze <br>swoim następcą, Huinengiem, twierdząc, iż "barbarzyńcy z południa nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego