być uprzedmiotowiona, <br>jest bowiem 'nicością absolutną' negującą nie tylko afirmację, ale także <br>negację. Huineng nie był pierwszym mistrzem zen, który nawiązywał do <br>pojęcia 'nieistnienia natury buddy', podkreślając, iż 'natura buddy' jest <br>'pustką'. Na przykład Daoxin, Czwarty Patriarcha, spytał swojego ucznia, <br>Hongrena: "Jak się nazywasz?". "Mam imię, ale to nie jest zwyczajne imię" <br>- odparł Hongren. "Powiedz je!" - nalegał mistrz. "Moje imię to 'natura <br>buddy' " - powiedział uczeń. "Nie masz 'natury buddy' " - sprzeciwił <br>się mistrz. Hongren na to: "Powiedziałeś Ťnieť, ponieważ 'natura buddy' jest <br>'pustką' ". <br><page nr=239><br>Hongren użył potem pojęcia 'nieistnienia natury buddy' w rozmowie ze <br>swoim następcą, Huinengiem, twierdząc, iż "barbarzyńcy z południa nie