Typ tekstu: Książka
Autor: Lawrowski Zbigniew
Tytuł: Technika smarowania
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1997
wtedy tworzą one graniczną warstewkę kompozycji, przeciwdziałającą zatarciu i ułatwiającą demontaż. Lakiery molibdenowe nakłada się zazwyczaj z aerozolu. Szersze informacje na temat smarów stałych można znaleźć w podstawowym dziele [29], a także w książce [11], natomiast informacje o smarach wypełnianych grafitem i dwusiarczkiem molibdenu - w katalogach [30].
Dla polepszenia właściwości ślizgowych materiałów stosowanych na ślizgowe zespoły tarcia, szczególnie zaś właściwości polimerów, wypełnia się je w procesie wytwarzania smarami stałymi, zazwyczaj właśnie grafitem i dwusiarczkiem molibdenu.
Szczególnym zastosowaniem smarów stałych są panewki łożysk ślizgowych i pierścienie uszczelnień wykonane z grafitu lub węglografitu, zazwyczaj przy użyciu odpowiedniego lepiszcza (żywicy). Materiały te mogą pracować
wtedy tworzą one graniczną warstewkę kompozycji, przeciwdziałającą zatarciu i ułatwiającą demontaż. Lakiery molibdenowe nakłada się zazwyczaj z aerozolu. Szersze informacje na temat smarów stałych można znaleźć w podstawowym dziele [29], a także w książce [11], natomiast informacje o smarach wypełnianych grafitem i dwusiarczkiem molibdenu - w katalogach [30].<br>Dla polepszenia właściwości ślizgowych materiałów stosowanych na ślizgowe zespoły tarcia, szczególnie zaś właściwości polimerów, wypełnia się je w procesie wytwarzania smarami stałymi, zazwyczaj właśnie grafitem i dwusiarczkiem molibdenu.<br>Szczególnym zastosowaniem smarów stałych są panewki łożysk ślizgowych i pierścienie uszczelnień wykonane z grafitu lub węglografitu, zazwyczaj przy użyciu odpowiedniego lepiszcza (żywicy). Materiały te mogą pracować
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego