Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwartalnik Historii Nauki i Techniki
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
również kilka udanych typów samolotów transportowych, z których A-23, A-35, A-38 i A-204 z powodzeniem były eksplatowane na trasach Czechosłowackich Linii Lotniczych (CSA).
Latem 1919 r. spółka konstruktorów Pavel Benes i inż. Miroslav Hajn założył w Pradze trzecią firmę specjalizującą się w produkcji samolotów. Nazwano ją AVIA. Jej właścicielem był Milos Bondy. W 1926 r. AVIĘ odkupiły zakłady Skoda, a w 1930 r. zbudowały dla niej rozległe obiekty w Cakovicach koło Pragi. W ten sposób AVIA stała się najnowocześniejszą fabryką lotniczą w Czechosłowacji. Konstruktorzy Benes i Hajn byli wierni zasadzie budowy samolotów o konstrukcji drewnianej. Położyli ponadto
również kilka udanych typów samolotów transportowych, z których A-23, A-35, A-38 i A-204 z powodzeniem były eksplatowane na trasach Czechosłowackich Linii Lotniczych (CSA).<br> Latem 1919 r. spółka konstruktorów Pavel Benes i inż. Miroslav Hajn założył w Pradze trzecią firmę specjalizującą się w produkcji samolotów. Nazwano ją AVIA. Jej właścicielem był Milos Bondy. W 1926 r. AVIĘ odkupiły zakłady Skoda, a w 1930 r. zbudowały dla niej rozległe obiekty w Cakovicach koło Pragi. W ten sposób AVIA stała się najnowocześniejszą fabryką lotniczą w Czechosłowacji. Konstruktorzy Benes i Hajn byli wierni zasadzie budowy samolotów o konstrukcji drewnianej. Położyli ponadto
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego