Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
nasuwa się skojarzenie, że o takim finale realnym marzył Słowacki, za jego brak winił Polaków w Grobie Agamemnona). „Interesujący temat, wspaniałe dekoracje, inscenizacja w stylu Cyrku Olimpijskiego i świetne połączenie wszystkich tych elementów, oto przyczyna niekwestionowanego sukcesu tego melodramatu", do którego dekoracje przygotowali Filâtre i Cambon, a inscenizował go Adolf Franconi. "Nie wspominamy o muzyce; właściwiej byłoby sławić hałas bębnów". Inne recenzje, bardziej zdawkowe, podkreślały podobnie szlachetność tematu, świetność oprawy w Cyrku, a przede wszystkim - koszmar ustawicznego hałasu.
Można rzec: mało ważna sztuka, nie warto tyle uwagi jej poświęcać. Sądzę, że z polskiego punktu widzenia było to jednak wydarzenie nader
nasuwa się skojarzenie, że o takim finale realnym marzył Słowacki, za jego brak winił Polaków w Grobie Agamemnona). &lt;q&gt;&#132;Interesujący temat, wspaniałe dekoracje, inscenizacja w stylu Cyrku Olimpijskiego i świetne połączenie wszystkich tych elementów, oto przyczyna niekwestionowanego sukcesu tego melodramatu"&lt;/&gt;, do którego dekoracje przygotowali Filâtre i Cambon, a inscenizował go Adolf Franconi. "Nie wspominamy o muzyce; właściwiej byłoby sławić hałas bębnów". Inne recenzje, bardziej zdawkowe, podkreślały podobnie szlachetność tematu, świetność oprawy w Cyrku, a przede wszystkim - koszmar ustawicznego hałasu.<br>Można rzec: mało ważna sztuka, nie warto tyle uwagi jej poświęcać. Sądzę, że z polskiego punktu widzenia było to jednak wydarzenie nader
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego