Typ tekstu: Książka
Autor: Milewski Roman
Tytuł: Podstawy ekonomii
Rok: 2000
być może sprzedawało nieco taniej niż przedsiębiorstwo maksymalizujące zysk. Niższe ceny pobierane przez przedsiębiorstwo maksymalizujące sprzedaż nie są jednak pewne, gdyż zwiększonej sprzedaży towarzyszą z reguły zwiększone wydatki na promocję, np. reklamę. Zależności między utargiem ze sprzedaży a wielkością produkcji zaprezentujemy graficznie (rys. 6.35) w ramach podsumowania omawianych koncepcji.
Argumentacja W.J. Baumola była później dosyć często kwestionowana. Ponadto sporą popularność zyskał pogląd, zgodnie z którym maksymalizację sprzedaży można traktować jako środek prowadzący do maksymalizacji przyszłych zysków. Z kolei sam Baumol w następnym wydaniu swojej książki doszedł do wniosku, że lepszym przybliżeniem rzeczywistości jest maksymalizacja nie poziomu sprzedaży, lecz tempa
być może sprzedawało nieco taniej niż przedsiębiorstwo maksymalizujące zysk. Niższe ceny pobierane przez przedsiębiorstwo maksymalizujące sprzedaż nie są jednak pewne, gdyż zwiększonej sprzedaży towarzyszą z reguły zwiększone wydatki na promocję, np. reklamę. Zależności między utargiem ze sprzedaży a wielkością produkcji zaprezentujemy graficznie (rys. 6.35) w ramach podsumowania omawianych koncepcji.<br>Argumentacja W.J. Baumola była później dosyć często kwestionowana. Ponadto sporą popularność zyskał pogląd, zgodnie z którym maksymalizację sprzedaży można traktować jako środek prowadzący do maksymalizacji przyszłych zysków. Z kolei sam Baumol w następnym wydaniu swojej książki doszedł do wniosku, że lepszym przybliżeniem rzeczywistości jest maksymalizacja nie poziomu sprzedaży, lecz tempa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego