Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
indywidualne jako punkt wyrażania się świata".
'Immanentna transcendencja' nie może być pomyślana, a więc nie może
być też uprzedmiotowiona. Nishida uważał, że Absolut jako 'immanentna
transcendencja', stanowi podstawę naszej jaźni jako 'duchowy fakt' i jest tak
samo dostępny dla buddystów, jak i chrześcijan, dlatego czasami określał go
nieco szokującym mianem "Boga-Ojca czy Buddy-Matki". Są to określenia,
które dla przedstawicieli obu religii nie oznaczają tego samego, jednak
według Nishidy tak naprawdę odnoszą się do tego samego 'duchowego
faktu', który jest głosem Absolutu w sercu człowieka. Nishida pisał: "Relację
Boga i człowieka należy rozumieć zawsze właśnie jako relację 'odwrotnej
polaryzacji'. Nasza religijna
indywidualne jako punkt wyrażania się świata".&lt;/&gt; <br>'Immanentna transcendencja' nie może być pomyślana, a więc nie może <br>być też uprzedmiotowiona. Nishida uważał, że Absolut jako 'immanentna <br>transcendencja', stanowi podstawę naszej jaźni jako 'duchowy fakt' i jest tak <br>samo dostępny dla buddystów, jak i chrześcijan, dlatego czasami określał go <br>nieco szokującym mianem "Boga-Ojca czy Buddy-Matki". Są to określenia, <br>które dla przedstawicieli obu religii nie oznaczają tego samego, jednak <br>według Nishidy tak naprawdę odnoszą się do tego samego 'duchowego <br>faktu', który jest głosem Absolutu w sercu człowieka. Nishida pisał: &lt;q&gt;"Relację <br>Boga i człowieka należy rozumieć zawsze właśnie jako relację 'odwrotnej <br>polaryzacji'. Nasza religijna
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego