Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwartalnik Historii Nauki i Techniki
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
Grecja, Jugosławia, Bułgaria i Rumunia, a także ZSRR, Finlandia i Turcja. Prawa licencyjne na produkcję samolotów czechosłowackiej konstrukcji zakupiła: Polska, Belgia, Jugosławia, Bułgaria, Anglia, Francja i inne kraje.
W czasie drugiej wojny światowej czechosłowacki przemysł lotniczy został włączony do niemieckiego programu zbrojeniowego, w ramach którego produkował różne typy samolotów: Bucker Bu-131, Jungmann, Bu-181 Bestmann, Klemm KI-35B, Fucke Wulf Fw-189, Siebel Si-204D, Arado Ar-396, szybowce towarowe DFS-230, szkolne Kranich oraz różne elementy samolotów bojowych.
Po wojnie, w 1945 r., czechosłowacki przemysł lotniczy został upaństwowiony. Produkcja początkowo odbywała się nadal w tych samych przedsiębiorstwach przyjetych przez
Grecja, Jugosławia, Bułgaria i Rumunia, a także ZSRR, Finlandia i Turcja. Prawa licencyjne na produkcję samolotów czechosłowackiej konstrukcji zakupiła: Polska, Belgia, Jugosławia, Bułgaria, Anglia, Francja i inne kraje.<br> W czasie drugiej wojny światowej czechosłowacki przemysł lotniczy został włączony do niemieckiego programu zbrojeniowego, w ramach którego produkował różne typy samolotów: Bucker Bu-131, Jungmann, Bu-181 Bestmann, Klemm KI-35B, Fucke Wulf Fw-189, Siebel Si-204D, Arado Ar-396, szybowce towarowe DFS-230, szkolne Kranich oraz różne elementy samolotów bojowych.<br> Po wojnie, w 1945 r., czechosłowacki przemysł lotniczy został upaństwowiony. Produkcja początkowo odbywała się nadal w tych samych przedsiębiorstwach przyjetych przez
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego