Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
amerykański twórca LaMonte Young, pisze bowiem utwory "wiecznie trwające" zgodnie z duchem indyjskiej koncepcji czasu statycznego. Dzisiaj poszukiwania etniczne są wśród kompozytorów na porządku dziennym.
Jazz odkrywał przede wszystkim struktury polimetryczne muzyki afrykańskiej i melodykę indyjskiej ragi klasycznej. Eksploracją tego terenu zajmowali się Art Blakey, Ornette Coleman, Don Cherry, John Coltrane, a nawet poczciwy Louis Armstrong. Miles Davis podchwytywał nutę hiszpańską, Stan Getz - brazylijską ( choć jego bossa novy oddaliły się bardzo od autentycznej muzyki brazylijskiej) .
Pierwsze nieśmiałe próby łączenia wzorów lokalnych z zachodnią muzyką rockową czy popową były zjawiskami jednostkowymi. Tu sitar użyty przez Beatlesów czy RolIing Stonesów, tam chińskie echa
amerykański twórca LaMonte Young, pisze bowiem utwory "wiecznie trwające" zgodnie z duchem indyjskiej koncepcji czasu statycznego. Dzisiaj poszukiwania etniczne są wśród kompozytorów na porządku dziennym.<br>Jazz odkrywał przede wszystkim struktury polimetryczne muzyki afrykańskiej i melodykę indyjskiej ragi klasycznej. Eksploracją tego terenu zajmowali się Art Blakey, Ornette Coleman, Don Cherry, John Coltrane, a nawet poczciwy Louis Armstrong. Miles Davis podchwytywał nutę hiszpańską, Stan Getz - brazylijską ( choć jego bossa novy oddaliły się bardzo od autentycznej muzyki brazylijskiej) .<br>Pierwsze nieśmiałe próby łączenia wzorów lokalnych z zachodnią muzyką rockową czy popową były zjawiskami jednostkowymi. Tu sitar użyty przez Beatlesów czy RolIing Stonesów, tam chińskie echa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego