Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
w jego karty. Ale od chwili, gdy zdobywa koronę patrzymy na niego już inaczej. Nie przez ramię, ale jak świadkowie. Był podmiotem historii, teraz jest tylko jej przedmiotem. Mechanizm działa przeciwko niemu. I jest od niego silniejszy. Musi go zmiażdżyć. Ryszard maleje. Wiąże się to zresztą z całą historiozofią Shakespeare'a.
DYGAT: Dochodzimy do pytania, które padło poprzednio: na czym polega powodzenie filmu Oliviera? Statystyka przed wojną wykazywała, że największe powodzenie miały zawsze dzieła Shakespeare'a, na drugim miejscu był Słowacki. A więc Shakespeare ma powodzenie wszędzie i zawsze. Poza tym, ponieważ konwenanse epoki wzbraniały przedstawiać ludzi prostych, Shakespeare pisywał romanse z życia
w jego karty. Ale od chwili, gdy zdobywa koronę patrzymy na niego już inaczej. Nie przez ramię, ale jak świadkowie. Był podmiotem historii, teraz jest tylko jej przedmiotem. Mechanizm działa przeciwko niemu. I jest od niego silniejszy. Musi go zmiażdżyć. Ryszard maleje. Wiąże się to zresztą z całą historiozofią Shakespeare'a.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;DYGAT: Dochodzimy do pytania, które padło poprzednio: na czym polega powodzenie filmu Oliviera? Statystyka przed wojną wykazywała, że największe powodzenie miały zawsze dzieła Shakespeare'a, na drugim miejscu był Słowacki. A więc Shakespeare ma powodzenie wszędzie i zawsze. Poza tym, ponieważ konwenanse epoki wzbraniały przedstawiać ludzi prostych, Shakespeare pisywał romanse z życia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego