Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 12.05
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 1999
Po Koreańczykach na inwestycje motoryzacyjne w Polsce zdecydowali się inni liczący się producenci - m.in. General Motors, Delphi, Isuzu, Toyota. Polska wyrosła na automobilową potęgę.
Czebol Deawoo przestał jednak istnieć. Zlikwidowano połączenia kapitałowe pomiędzy jego spółkami. Straciły one wzajemne udziały oraz - co jest być może najważniejsze - większość długów. Tym sposobem Daewoo Motor, do którego należą najważniejsze polskie przedsiębiorstwa, w tym fabryki w Warszawie i Lublinie, niemal nie ma długów. 1,3 mld dolarów nie spłaconych należności zamieniono na kapitał, zaś 6,2 mld dolarów - na obligacje zamienne. Większościowym udziałowcem nowej firmy jest Bank Rozwoju Korei. Do spłaty pozostało jedynie 1,7
Po Koreańczykach na inwestycje motoryzacyjne w Polsce zdecydowali się inni liczący się producenci - m.in. General Motors, Delphi, Isuzu, Toyota. Polska wyrosła na automobilową potęgę.<br>Czebol Deawoo przestał jednak istnieć. Zlikwidowano połączenia kapitałowe pomiędzy jego spółkami. Straciły one wzajemne udziały oraz - co jest być może najważniejsze - większość długów. Tym sposobem Daewoo Motor, do którego należą najważniejsze polskie przedsiębiorstwa, w tym fabryki w Warszawie i Lublinie, niemal nie ma długów. 1,3 mld dolarów nie spłaconych należności zamieniono na kapitał, zaś 6,2 mld dolarów - na obligacje zamienne. Większościowym udziałowcem nowej firmy jest Bank Rozwoju Korei. Do spłaty pozostało jedynie 1,7
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego