Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Wojsk Lądowych
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
więc w programach kształcenia oraz ćwiczeniach i grach wojennych rygory: prawa międzynarodowego, prawa wojennego, a także prawa człowieka i zasady etyki.
W każdej sytuacji ćwiczebnej ogólnym celem szkoleniowym jest skuteczne odparcie agresji przeciwnika. W związku z tym uczymy:
* realistycznego oceniania sytuacji militarno-politycznej w sąsiednich państwach;
* przewidywania zagrożeń bezpieczeństwa Rzeczypospolitej. Dlatego też do ćwiczeń na szczeblu strategicznym i częściowo operacyjnym wprowadzamy elementy zagrożeń militarnych oraz niemilitarnych;
* uwzględniania w założeniach strategicznych i operacyjno-taktycznych faktu, iż przeciwnik może mieć przewagę liczebną, a nawet techniczną nie tylko w skali strategicznej, ale także w wymiarze operacyjno-taktycznym.
Ponieważ zasadniczym elementem edukacji ćwiczebnej i szkoleniowej są
więc w programach kształcenia oraz ćwiczeniach i grach wojennych rygory: prawa międzynarodowego, prawa wojennego, a także prawa człowieka i zasady etyki.<br>W każdej sytuacji ćwiczebnej ogólnym celem szkoleniowym jest skuteczne odparcie agresji przeciwnika. W związku z tym uczymy:<br>* realistycznego oceniania sytuacji militarno-politycznej w sąsiednich państwach;<br>* przewidywania zagrożeń bezpieczeństwa Rzeczypospolitej. Dlatego też do ćwiczeń na szczeblu strategicznym i częściowo operacyjnym wprowadzamy elementy zagrożeń militarnych oraz &lt;orig&gt;niemilitarnych&lt;/&gt;;<br>* uwzględniania w założeniach strategicznych i operacyjno-taktycznych faktu, iż przeciwnik może mieć przewagę liczebną, a nawet techniczną nie tylko w skali strategicznej, ale także w wymiarze operacyjno-taktycznym.<br>Ponieważ zasadniczym elementem edukacji ćwiczebnej i szkoleniowej są
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego