Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
ponadto użyty nieoczekiwanie
i niezwykle w Credo wraz ze strukturą tekstu [descendit de]coelis. Et incarnatus
est (s. 15, prz. 8). Oddziałuje tu omówiona uprzednio kategoria korespondencji,
w korelacji z sugerowaną przez kompozytora symboliką: nieba, aniołów (motyw
gregoriański z Kyrie z Missa De Angelis, obsada chóru żeńskiego), wcielenia
za sprawą Ducha Św.
Gieburowski w Missa pro Defunctis (1929) integruje materiałem chorału gregoriańskiego
jedną część cyklu ­ sekwencję Dies irae. Wykorzystując pełny tekst sekwencji,
poszczególne wersy opracowuje w różny sposób, rezerwując chorał, cytowany in
crudo, jednogłosowo (określenie choraliter, w partyturze) do wybranych, ogółem
siedmiu wersów, stosując praktykę alternatim. Dla orientacji podaję rozczłonkowanie
całej sekwencji
ponadto użyty nieoczekiwanie <br>i niezwykle w Credo wraz ze strukturą tekstu [descendit de]coelis. Et incarnatus <br>est (s. 15, prz. 8). Oddziałuje tu omówiona uprzednio kategoria korespondencji, <br>w korelacji z sugerowaną przez kompozytora symboliką: nieba, aniołów (motyw <br>gregoriański z Kyrie z Missa De Angelis, obsada chóru żeńskiego), wcielenia <br>za sprawą Ducha Św.<br> Gieburowski w Missa pro Defunctis (1929) integruje materiałem chorału gregoriańskiego <br>jedną część cyklu ­ sekwencję Dies irae. Wykorzystując pełny tekst sekwencji, <br>poszczególne wersy opracowuje w różny sposób, rezerwując chorał, cytowany in <br>crudo, jednogłosowo (określenie choraliter, w partyturze) do wybranych, ogółem <br>siedmiu wersów, stosując praktykę alternatim. Dla orientacji podaję rozczłonkowanie <br>całej sekwencji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego