ponadto użyty nieoczekiwanie <br>i niezwykle w Credo wraz ze strukturą tekstu [descendit de]coelis. Et incarnatus <br>est (s. 15, prz. 8). Oddziałuje tu omówiona uprzednio kategoria korespondencji, <br>w korelacji z sugerowaną przez kompozytora symboliką: nieba, aniołów (motyw <br>gregoriański z Kyrie z Missa De Angelis, obsada chóru żeńskiego), wcielenia <br>za sprawą Ducha Św.<br> Gieburowski w Missa pro Defunctis (1929) integruje materiałem chorału gregoriańskiego <br>jedną część cyklu sekwencję Dies irae. Wykorzystując pełny tekst sekwencji, <br>poszczególne wersy opracowuje w różny sposób, rezerwując chorał, cytowany in <br>crudo, jednogłosowo (określenie choraliter, w partyturze) do wybranych, ogółem <br>siedmiu wersów, stosując praktykę alternatim. Dla orientacji podaję rozczłonkowanie <br>całej sekwencji