Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
z poetyką bulwarowego melodramatu, lub - jeśli wspomnieć reakcje, jakie wywołało wystawienie La tour de Nesle - teatru grozy. Krytycy nie mieli jednak wtedy wątpliwości, że jest to teatr najbardziej romantyczny. Tu właśnie różnica między naszym pojmowaniem "dramatu romantycznego" a romantycznym teatrem uderza najmocniej.
Romantyczny był przede wszystkim charakter i miara namiętności. Dumas wprowadził na scenę kobiety pełne pasji, żądne władzy, kochanki i zbrodniarki. Amédée Pichot w recenzji z Angčle zwracał uwagę, że tylko Dumas zrównał na tym polu kobiety i mężczyzn; w jego sztukach matki i córki zapominają o swych obowiązkach, zdzierają ostatnie zasłony skromności i ulegają słabościom z tą samą ślepą
z poetyką bulwarowego melodramatu, lub - jeśli wspomnieć reakcje, jakie wywołało wystawienie La tour de Nesle - teatru grozy. Krytycy nie mieli jednak wtedy wątpliwości, że jest to teatr najbardziej romantyczny. Tu właśnie różnica między naszym pojmowaniem "dramatu romantycznego" a romantycznym teatrem uderza najmocniej.<br>Romantyczny był przede wszystkim charakter i miara namiętności. Dumas wprowadził na scenę kobiety pełne pasji, żądne władzy, kochanki i zbrodniarki. Amédée Pichot w recenzji z Angčle zwracał uwagę, że tylko Dumas zrównał na tym polu kobiety i mężczyzn; w jego sztukach matki i córki zapominają o swych obowiązkach, zdzierają ostatnie zasłony skromności i ulegają słabościom z tą samą ślepą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego