Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
we wprowadzonym przez kompozytora rozczłonkowaniu wewnętrznym
tej części (respektującym w zasadzie budowę wersową tekstu liturgicznego) niektóre
odcinki są integrowane tym samym materiałem motywicznym pieśni, z wykorzystaniem
omówionej kategorii korespondencji. Nie jest to wyłącznie materiał czysto dźwiękowy
­ asemantyczny. Niekiedy kompozytor semantykę tekstu pieśni zestraja symbolicznie
z tekstem mszalnym, wyraziście w wersie Et resurrexit ­ z materiałem motywu
inicjalnego cz. III pieśni: Tam radość, tam miłość (motyw nr 8). Motywy pieśni
uległy rytmizacji, przy zachowaniu struktury interwałowej oraz harmonizacji
funkcyjnej ­ dobrze brzmiącej, zacierającej jednak ich modalny charakter (prz.
12). Posługując się materiałem motywicznym Bogurodzicy, Klein nadał części Credo
charakter pieśniowy, jednolity wyrazowo i silnie
we wprowadzonym przez kompozytora rozczłonkowaniu wewnętrznym <br>tej części (respektującym w zasadzie budowę wersową tekstu liturgicznego) niektóre <br>odcinki są integrowane tym samym materiałem motywicznym pieśni, z wykorzystaniem <br>omówionej kategorii korespondencji. Nie jest to wyłącznie materiał czysto dźwiękowy <br>­ asemantyczny. Niekiedy kompozytor semantykę tekstu pieśni zestraja symbolicznie <br>z tekstem mszalnym, wyraziście w wersie Et resurrexit ­ z materiałem motywu <br>inicjalnego cz. III pieśni: Tam radość, tam miłość (motyw nr 8). Motywy pieśni <br>uległy rytmizacji, przy zachowaniu struktury interwałowej oraz harmonizacji <br>funkcyjnej ­ dobrze brzmiącej, zacierającej jednak ich modalny charakter (prz. <br>12). Posługując się materiałem motywicznym Bogurodzicy, Klein nadał części Credo <br>charakter pieśniowy, jednolity wyrazowo i silnie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego