Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
koncertów i wydawaniem fanzinu. Obaj byli przekonani, że nawet w prowincjonalnym Seattle można znaleźć interesujące zespoły. Alice In Chains, Soundgarden, Mother Love Bone, Pearl Jam i Nirvana stanowiły wierzchołek góry lodowej. Paradoksalnie w odkryciu tych zespołów pomogło zainteresowanie brytyjskich dziennikarzy.
I tu dochodzimy do fenomenu popularności amerykańskich zespołów niezależnych w Europie. Alternative Tentacles, SST, Dischord, Sub Pop czy Arnphetamine Reptile - wszystkie te firmy skupiające śmietankę podziemnej sceny - były znane w Stanach w kręgach maniaków. Płyty wykonawców niezależnych osiągały nakłady kilku tysięcy sztuk, a trasy koncertowe ze względu na duże odległości i niewielką publiczność były mordęgą. Odmiennie rzecz się miała w Europie
koncertów i wydawaniem fanzinu. Obaj byli przekonani, że nawet w prowincjonalnym Seattle można znaleźć interesujące zespoły. Alice In Chains, Soundgarden, Mother Love Bone, Pearl Jam i Nirvana stanowiły wierzchołek góry lodowej. Paradoksalnie w odkryciu tych zespołów pomogło zainteresowanie brytyjskich dziennikarzy.<br>I tu dochodzimy do fenomenu popularności amerykańskich zespołów niezależnych w Europie. Alternative Tentacles, SST, Dischord, Sub Pop czy Arnphetamine Reptile - wszystkie te firmy skupiające śmietankę podziemnej sceny - były znane w Stanach w kręgach maniaków. Płyty wykonawców niezależnych osiągały nakłady kilku tysięcy sztuk, a trasy koncertowe ze względu na duże odległości i niewielką publiczność były mordęgą. Odmiennie rzecz się miała w Europie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego